اگر عاشق دورهمی در فضای باز هستید بخوانید.

پرگولا چیست و دلایل اصلی داشتن پرگولا در فضای باز

پرگولا چیست؟

 پرگولا (Pergola) به عنوان سایبان برای ایجاد حریم شخصی، فضایی برای خوردن غذا در محیط باز، سرگرمی و گفت‌و‌شنودهای دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر هم دوست دارید در فضای باز مهمانی برگزار کنید، وجود اصطلاحی به «پرگولا» بیش از پیش احساس می‌شود. از نظر معماری باید گفت در ساختار آن ها خبری از در و پنجره نیست، در واقع دارای معماری ساده و باز هستند. اگر در مناطق خوش آب و هوا زندگی می‎کنید و یا می‎خواهید در حیاط یا باغ و یا پشت بام یک سازه کاربردی برای دورهمی‎های دوستانه داشته باشید، پرگولا می‎تواند انتخاب مناسبی باشد.

دلایل اصلی داشتن پرگولا

-1 پرگولا یک فضای مشخص ایجاد می کند

یک پرگولا می تواند محوطه شما را تعریف کند. می توانید یک سالن سرگرمی یا ناهار خوری ایجاد کنید. اگر می خواهید فضای مشخص در فضای باز خود داشته باشید، پرگولا راه حل مناسبی است.

-2 شما از حریم خصوصی برخوردار می شوید

اگر دوست ندارید هنگام لذت بردن از فضای باز خود را در معرض نمایش بگذارید، باید یک پرگولا داشته باشید. اگرچه این یک ساختار باز است، اما می توانید با افزودن پرده، مشبک کردن یا صفحه پوشیده به یک طرف پرگولا حریم خصوصی ایجاد کنید.

-3پرگولا فضای بیشتری برای گیاهان ایجاد می کند

شما می توانید با یک پرگولا فضای باغ اضافی را در منطقه بیرونی خود اضافه کنید. می توانید از گیاهان رونده بر روی شبکه چوبی پرگولا آویزان کرده و باغی زیبا در هوا ایجاد کنید. پرگولا همچنین برای گیاهانی مانند هدرا، پیچ امین الدوله، پاپیتال، پیچک و انگور مناسب است زیرا از ابتدا رشد می کنند و می توانند سقف طبیعی زیبایی ایجاد کنند زیرا در تخته ها به هم پیچیده می شوند.

-4 ایجاد سایه متنوع

پرگولا ها برای ایجاد سایه در فضای محوطه ی شما طراحی شده اند. یک پرگولا می تواند یک منطقه سایه دار زیبا را به شما بدهد که می توانید بدون نگرانی در مورد آفتاب سوختگی از روز تابستان لذت ببرید. آن ها برای تسکین اشعه های شدید و مستقیم خورشید بسیار عالی هستند در حالی که اجازه می دهند نور خورشید فضا را پر کند. اگرچه به عنوان یک ساختار مستقل، پرگولا ها سایه کامل ایجاد نمی کنند، اما ساختارهای همه کاره آن ها امکان انتخاب سایه های زیادی را می دهد. در صورت تمایل به پوشش کامل، می توانید یک سایبان جمع شونده اضافه کنید. این گزینه به شما امکان می دهد بسته به زمان روز یا مکان آفتاب، از سطوح مختلف سایه لذت ببرید. سایبان های جمع شونده تنها راه حل برای پوشش کامل آفتاب نیستند.

-5 پرگولا به ارزش ساختمان اضافه می کند

به گفته کارشناسان، با محوطه سازی جذاب می توانید تا 20 درصد به ارزش خانه خود اضافه کنید. بر خلاف آلاچیق ها ، پرگولا ها بسیار مقرون به صرفه هستند، اما می توانند ارزش بی نظیری به خانه شما ببخشند. زیبایی و علاقه زیادی به فضای بیرونی شما می بخشد.

6-پرگولا مکانی برای سرگرمی در خارج ایجاد می کند

همه عاشق مهمانی های بیرون از خانه هستند و پرگولا یک منطقه سرگرمی در فضای باز به شما می دهد که جذاب و همه کاره است. ایده های فوق العاده زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها برای ایجاد فضایی که می توانید عزیزان را دور هم جمع کنید، استفاده کنید، خواه ناهارخوری باشد یا سالنی برای نشستن و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه !

-7 محوطه شما را زیبا میکند

پرگولا ها زیبایی غیرقابل انکاری را در ساختار ظریف خود نشان می دهند. طراحی آن ها به منظور ایجاد جلوه ای شیک به هر محوطه، حیاط یا روفگاردن است.

                                                                                                  نوشته شده در تاریخ : 27/11/1400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هفده =