اصول انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

انتخاب شیرآلات ساختمانی از جمله شیرآلات سرویس بهداشتی اهمیت بسیاری دارند. در واقع در این زمانه دیگر شیرآلات به شکل و طرح ساده گذشته نمی باشند بلکه در طرح ها، رنگ ها، اندازه ها و جنس های مختلف تولید می شوند، بنابراین اکثر کاربران به هنگام انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی دچار سردرگمی میشوند. در این متن ما تلاش کردیم تا نکاتی که قبل از خریداری شیرآلات سرویس بهداشتی لازم است بدانید را گردآوری کنیم.

اطمینان از خدمات پس از فروش:

قبل از هر گونه اقدامی بهتر است اقدام به کسب اطلاعات لازم در مورد شرکت تولید کننده و یا وارد کننده شیرآلات مدنظر خود کنید و سراغ برند هایی بروید که بتوانید از خدمات پس از فروش آنها بهره مند شوید.

 از آنجا که هزینه شیرآلات زیاد است، پیشنهاد میکنیم به سراغ شیرآلاتی بروید که هم قابل تعمیر باشند و هم امکان تعویض و تهیه قطعات یدکی برای آن ها وجود داشته باشد.

جنس پوشش خارجی و داخلی:

شیرآلات سرویس بهداشتی به طور کلی از دو بخش پوشش خارجی و پوسته داخلی (پایه اصلی شیر) تشکیل شده اند.

پوشش خارجی این شیرالات اکثرا از فلزاتی مانند برنج، برنز، مس یا استیل تولید می شوند. به طور معمول نوع آبکاری استیل به کاررفته در آنها موجب جذب بیشتر افراد می شود، بنابراین تولید این نوع بیشتر از سایر موارد است. ولی اگر بخواهیم به بهترین نوع آبکاری اشاره کنیم، آبکاری PVD از جمله بهترین نوع آبکاری های این نوع شیرالات است زیرا در این روش یک شیر با کیفیت در مقابل ساییدگی، خوردگی، زنگ‌زدگی با طول عمر زیاد داریم.

بخش داخلی این شیرآلات از آلیاژ برنج یا سرب خشک تهیه می شود. ولی با توجه به این نکته که سرب موجب ایجاد آلودگی است، تولیدکنندگان سراغ آلیاژ برنج رفته اند.

توجه به فاصله‌ی علم شیر تا روشویی:

از دیگر موضوعاتی که در خرید شیرآلات سرویس بهداشتی مخصوصا شیر روشویی باید به آن توجه لازم را داشت، ارتفاع علم شیر است. فاصله علم شیر با روشویی باید به گونه ای باشد که بتوان به راحتی دست ها را زیر آن شست. در صورتی که ارتفاع علم شیر مناسب با روشویی نباشد، ما را با مشکلاتی اعم از پاشیده شدن آب به اطراف با تماس دست با روشویی روبرو خواهد کرد.

استفاده از پرلاتورهای مناسب:

پرلاتور به وسیله ای گفته می شود که جهت صرفه جویی در مصرف آب به شیر روشویی نصب می شود. بدون تردید صرفه جویی در مصرف آب برای هر شخصی در ایران توصیه می شود زیرا کشور ما با کم آبی سروکار دارد. اگر شما نیز علاقمند در صرفه جویی در مصرف آب هستید، سراغ شیرآلاتی بروید که امکان نصب پرلاتور بر روی آنها وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفده =