کاربرد آشپزخانه کثیف یا پنهان در خانه های مدرن

آشپزخانه کثیف

یکی از بهترین راه‌کارهایی که اخیراً در طراحی‌های داخلی ساختمان‌ها به کار می‌برند، طراحی آشپزخانه کثیف هست. با این روش می شود آشپزخانه اصلی را همیشه تمیز و مرتب نگه داشت. آشپزخانه ی کثیف، یک آشپزخانه ی مخفی و جدا است که اکثر کثیف کاری های آشپزی در آن جا و به دور از چشم میهمانان و افراد دیگر اتفاق می افتد. در مقابل آن آشپزخانه ی تمیز یک آشپزخانه ی شیک و زیباست که می تواند اپن بوده یا به صورت کلی به سالن منزل متصل و در امتداد آن باشد. آشپزخانه  تمیز در تیر راس دید افراد است و معمولا پذیرایی و برخی کار های جزئی در آن صورت می گیرد و فر و یخچال شیک در آن وجود دارد. آشپزخانه گرم می تواند داری حداقل ابعاد 6  متر مربع باشد و معمولا پشت آشپزخانه اصلی در نظر گرفته می شود تا دسترسی راحتی به آن وجود داشته باشد.

آشپزخانه ی کثیف گاهی در دارد و در انتهای آشپزخانه ی تمیز و اصلی قرار می گیرد. در واقع آشپزخانه ی کثیف شبیه آشپزخانه ی رستوران ها است که معمولا در دید مشتریان نیست.

فواید آشپزخانه کثیف در خانه های مدرن امروزی

آشپزخانه ی کثیف می تواند برای خانم های با حجاب و یا خانوم هایی که در مقابل برخی مهمان ها موذب تر هستند کار را آسان کند. آن ها می توانند در محیط مجزای خود با احساس بهتر و حس آزادانه تری کارهای خود را برای پذیرایی انجام دهند. هیچ بی نظمی و کثیفی در فضای قابل دید آشپزخانه صورت نمی گیرد و هیچ بوی نا مطبوع و دودی در فضا پخش نمی شود با وجود تکنولوژی های جدید باز هم طبخ غذا در آشپزخانه و تولید بوی نامطبوع در فضای خانه آزار دهنده است. طبخ غذا در محیط آشپزخانه کثیف از پیچیدن بوی غذا در کل فضای خانه جلوگیری می کند. آشپزی و انجام فعالیت باعث بی نظمی و به هم ریختگی زیادی در فضای آشپزخانه می شود که داشتن آشپزخانه کثیف این مشکل را نیز حل می کند.

نیازمندی های آشپزخانه کثیف

سینک و گاز دو جزء اصلی در آشپزخانه کثیف است. سینک دوقلو انتخاب می شود که برای شستشو راحتر است. اگر فضا دارید چند عدد کابینت هم اضافه کنید و چنانچه باز هم فضا هست میز کار در نظر بگیرید. البته تمام این موارد بستگی به متراژ و نیاز شما دارد.

در این مطلب در کنار ما با کاربرد آشپزخانه کثیف در معماری خانه های مدرن امروزی نیز آشنا شدید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و به اطلاعات شما در خصوص آشپزخانه کثیف و بخش های جانبی منازل افزوده باشد. با ما در مطالب دیگر هم همراه باشید.                                                         

                                                                                                                        نوشته شده در تاریخ: 15/11/1400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =