دکوراسیون اتاق کار

سبک دکوراسیون اتاق کار و مطالعه و اجزاء آن

به‌طورکلی اجزاء اتاق کار و مطالعه شامل، میز مطالعه، میز کار، کتابخانه، صندلی کار و مطالعه، مبل، فرش، پرده، چراغ مطالعه و … است و با توجه به سبک دکوراسیون داخلی انتخاب می‌شوند.

اگر برای این بخش از خانه یا دفتر کار سبک دکوراسیون کلاسیک را در نظر گرفته‌اید، از میز و صندلی چوبی با سبک‌های، ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی و … می‌توانید بهره ببرید و اگر سبک دکوراسیون مدرن را می‌پسندید، از متریال فلز و شیشه بیشتر استفاده کنید و در راه طراحی سادگی و بی‌آلایشی را پیشه کنید.

البته انتخاب سبک دکوراسیون داخلی امری کاملاً سلیقه‌ای است و به کاری که در آن انجام می‌شود بسیار مرتبط است. به طور مثال اگر در اتاق کاری مانند خیاطی، ساخت کاردستی و انواع کارهای دستی انجام می‌دهید، بهتر است محیط را آماده انجام آن کنید و میز کار محکم و مقاومت در برابر چسب، مواد شیمیایی مانند رنگ، اجسام تیز مانند کاتر و … داشته باشید ولی اگر در اتاق کار تنها به کارهای آنلاین مانند مدیریت سایت، تولید محتوا، ادیت عکس، طراحی و کارهایی از این قبیل که نیازی به میز کار ندارند انجام می‌دهید. تهیه یک میز مطالعه و صندلی مناسب کافی است.

در انتها سبک‌های دکوراسیون داخلی کلاسیک اروپایی یا ایرانی، مدرن، مینیمال، صنعتی، ساحلی، ترنزیشنال و روستیک برای اتاق کار مناسب هستند. البته همانطور که گفته شد انتخاب سبک امری سلیقه‌ای است و با توجه به نوع کاری که در آن انجام می‌شود، باید انجام شود.

دکوراسیون اتاق کار، مطالعه و مدیریت؛ چند نمونه طراحی اتاق کار

اصول طراحی دکوراسیون دفتر کار

در طراحی دفتر کار و هر فضای دیگری به اصولی مانند نورپردازی، تزیین، رنگ آمیزی، چیدمان وسایل و مواردی من جمله باید دقت کرد.

دکوراسیون اتاق کار، مطالعه و مدیریت؛ چند نمونه طراحی اتاق کار

نور در دکوراسیون اتاق کار

دفتر کار در خانه اصول طراحی خاصی ندارد و می‌تواند بسته به نوع کاری که در آن انجام می‌شود، طراحی شود. در اتاق کار نور طبیعی و مصنوعی مناسب بر روی میز کار و مکان مطالعه باید در نظر گرفته شود تا از آسیب به چشم‌ها پیشگیری شود.

به تازگی در مقاله‌ای به طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچک پرداخته‌ایم و پلان معماری و دکوراسیون هر ایده را نیز ارائه کرده‌ایم که دعوت می‌شود از این مقاله نیز بازدید کنید.

رنگ در دکوراسیون اتاق کار

رنگ اتاق کار باید مناسب با فضا و مبلمان باشد. هارمونی رنگ، دیگر وسایل اتاق و کاری که در آن انجام می‌شود باید در نظر گرفته شود.

به طور مثال در یک اتاق کار که در آن کار حسابداری انجام می‌شود بهتر است با رنگ‌هایی مانند آبی آسمانی، سبز روشن، زرد مایل به کرم، سفید، استخوانی و یا بنفش کمرنگ با در نظر گرفتن رنگ دیگر وسایل انتخاب شود.

از طرفی اگر در یک اتاق کار، خیاطی و یا ساخت کاردستی انجام می‌شود، بهتر است، رنگ‌های پور شوری مانند ارغوانی، آبی فیروزه‌ای، آبی کاربنی، بنفش پررنگ، سبز پسته‌ای، زرد قناری و … به کار برده شود تا با کار و وسایل رنگارنگ آن محیط هماهنگ باشد.

تزیین دفتر کار

یکی از اصول طراحی اتاق و هر فضای دیگری استفاده از وسایل تزیینی و اکسسوری برای ایجاد حس بهتر در آن است. در اتاق کار هم می‌توان از اکسسوری مربوط به کار استفاده کرد؛ مثلاً اگر اتاق کار مربوط کارهای دفتری است و استفاده از کامپیوتر و دستگاه‌های مانند آن رایج است.

از تابلوهای مربوط به کار که در آن‌ها جملات معروف و سخن‌های انگیزشی و طرح‌های مربوط به آن کار، استفاده از وسایلی مانند کره زمین، نقشه جهان، تخته سیاه یا سفید، کتاب‌های مشهور و یا تندیس و سردیس افراد مشهور در زمینه کاری به خصوص استفاده کرد.

از طرفی اگر اتاق کار به کارهایی دستی مانند خیاطی، چرم دوزی، نقاشی و … تعلق دارد، بهتر است از اکسسوری‌های تهیه شده از همان کارها استفاده شود. البته استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی نیز در اتاق کار امری بسیار پسندیده است و می‌تواند باعث ایجاد تنوع شود.

ناگفته نماند که شرایط رشد گیاه و انتخاب یک گیاه مناسب با توجه به میزان نور اتاق نیز باید در نظر گرفته شود. برای اطلاعات بیشتر به مقاله مربوط به گیاهان آپارتمانی مراجعه کنید.

تزیین اتاق کار با گل

مبلمان اتاق کار

مهم‌ترین بخش طراحی اتاق کار مبلمان آن است. مبلمان اتاق کار معمولاً شامل میز و صندلی کار و مطالعه، کتابخانه، کاناپه یا صندلی مهمان، فرش و پرده آن است.

به طور مثال در یک اتاق کار با متراژ کم از سبک‌های دکوراسیون مدرن، مینیمال و ترنزیشنال به جای کلاسیک و ساحلی استفاده شود و از مبلمان با ابعاد کوچک‌تر بهره برده شود.

پرده اتاق کار بهتر است به جای نقش تزیینی که در اتاق‌های دیگر دارد، در این اتاق تنها نقش پوششی که باعث کاهش نور طبیعی نشود داشته باشد. فرش نیز نقش مهمی دارد. زیبایی یک اتاق بدون فرش کامل نیست پس بهتر است هرچند هم کوچک از فرشی برای اتاق کار استفاده شود.

گاهی به دلیل استفاده از صندلی‌های چرخ‌دار، استفاده فرش کمی مشکل ساز خواهد بود در اینجا از کفپوش‌های دیگر نظیر موکت نیز می‌توان استفاده کرد و یا فرش را جایی غیر از اطراف میز کار پهن کرد تا دید بهتر و هم مزاحمت کمتری داشته باشد. در ادامه چند نمونه اتاق کار ارائه شده است.

اصول طراحی دفتر کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =