کلوزت روم چگونه اتاقی است؟

دکوراسیون داخلی کلوزت روم باید چگونه باشد؟

کلوزت روم مناسب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

کلوزت روم یا اتاق لباس

 به طور کلی به اتاقی گفته می‌شود که برای نگهداری لباس‌، کفش‌، کیف‌، زیورآلات و هر آنچه در رابطه با پوشش است، استفاده می‌شود. این اتاق دارای کمد دیواری بزرگ، دراور، آینه، و قفسه‌هایی برای ذخیره‌سازی وسایل است و امکان انتخاب، تعویض و چک کردن لباس در آن ‌وجود دارد. کلوزت‌روم با تفکیک انواع وسایل، لباس‌، کفش‌ ‌و کیف‌، کمک شایانی به استفاده مفید و بهینه از فضا می‌کند و جلوه خاص و زیبایی به اتاق می‌بخشد. در بسیاری از کلوزت‌ روم ها میز توالت یا فضایی برای آرایش در نظر گرفته می‌شود. این اتاق معمولا در کنار یا نزدیکی اتاق خواب مخصوصا اتاق خواب مستر قرار دارد.

مزایای کلوزت روم

  • هم به عنوان فضایی برای نگهداری لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد، هم به عنوان رختکن تعویض لباس، اتو کردن لباس، حاضر شدن و …
  • باعث نظم‌دهی و استفاده بهینه از فضای خانه می‌شود. چرا که می‌توان از ابتدا تا انتها در کلوزت روم آماده شد تا اتاق خواب از هرج و مرج و شلوغی دور بماند.

دکوراسیون داخلی کلوزت روم

توجه به نورپردازی و رنگ‌آمیزی، استفاده از گل‌های طبیعی، آباژورها و لوسترهای مدرن، پاف، آینه، مبل فانتزی و بسیاری از نکات خلاقانه دیگر همگی در داشتن محیطی زیبا و دل‌نشین در کلوزت روم مؤثر هستند. در چیدمان فضای کلوزت روم به دلیل قرارگیری انبوه لباس و کفش و کیف در آن بهتر است خلوت باشد و از وسایل تزیینی و مبلمان فراوان در آن استفاده نشود.

ویژگی های کلوزت روم مناسب

1-نورپردازی

 نورپردازی اتاق لباس اهمیت زیادی دارد و باید به گونه ای باشد که شخص براحتی بتواند تصویر خود را در آینه مشاهده کند و همچنین جلوه اتاق نیز بهبود پیدا کند. چون کلوزت روم مکانی برای تعویض لباس و انتخاب بهترین لباس پیش از پوشیدن آن است.

2-کمد دیواری و کمد چند منظوره

استفاده از کمد دیواری نیز روش متداول دیگری در دکوراسیون داخلی کلوزت روم است که باعث نظم بخشیدن به اتاق می‌شود. از رگال‌ها، کمد دیواری و محفظه‌ها برای قرار دادن لباس‌ها استفاده کنید و هر نوع لباس مانند شلوارها، پالتوها، تی‌شرت‌ها، پیراهن‌ها را جداگانه در کمد دیواری یا محفظه‌های مخصوص با در شیشه‌ای بچینید. در شرایطی که امکان اختصاص دادن فضای زیاد به کمد دیواری وجود ندارد، بهترین راهکار استفاده از کمدهای چند منظوره می باشد. کمدهای چند منظوره امکان چیدمان لباس ها با اندازه و ابعاد مختلف را در کنار هم فراهم می کند و نظم خوبی را در محیط ایجاد خواهد نمود.

3-مبلمان و پاف

یکی از موارد بسیار مهمی که در کنار کمدهای دیواری و رگال لباس لازم است در این اتاق ها وجود داشته باشد، پاف یا مبلمان برای نشستن است که شرایط را برای پوشیدن کفش و لباس فراهم می کند. کلوزت روم مبلمان اندکی دارد.

4-آینه قدی

از دیگر موارد بسیار مهم در اتاق لباس، آینه قدی می باشد. با انتخاب مدل آینه قدی متناسب با اندازه و ابعاد اتاق شرایط را برای پوشیدن و پرو لباس ها فراهم خواهید کرد.

5-درب شیشه ای

استفاده از درب های شیشه ای در معماری مدرن رواج زیادی دارد، به طوریکه در طراحی اتاق لباس می توان نمونه های بسیار زیبایی از آنها را مشاهده نمود. این دربها کشویی بوده و فضای کمی را در محیط اشغال می کنند. برخی از این درب ها آینه ای می باشند که باعث میشوند تا فضای بیرونی اتاق مدرن و بزرگ تر جلوه کند. این چیدمان برای اتاق مستر کاربرد زیادی دارد، چون این اتاق ها اغلب متراژ بزرگی داشته و لوکس تر از سایر اتاق ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هشت =