اتاق خواب مستر چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد و چطور چیدمانش کنیم

اتاق خواب مستر چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد و چطور چیدمانش کنیم

اتاق مستر چیست؟

اتاقی از منزل که دارای امکانات زیادی از قبیل استراحت، نشیمن، خواب، مطالعه، تماشای تلویزیون، پرو لباس، حمام و سرویس بهداشتی، مینی آشپزخانه، سونا و جکوزی است، اتاق مستر گفته می‌شود. اتاق مستر حداقل بایستی دارای حمام و سرویس بهداشتی، کمد، میز کنسول با آینه و مکانی برای نشیمن و خواب (تخت‌خواب) باشد.

مهم ترین ویژگی‌های اتاق مستر

  • داشتن مساحت زیاد اولین ویژگی اتاق خواب مستر می‌باشد، بدون شک اتاق مستر بایستی متراژ بالایی از نظر مساحت داشته باشد تا بتواند امکانات زیادی را به ساکنین ارائه دهد.
  • در اتاق مستر حداقل یک پنجره وجود دارد. وجود پنجره و پرده‌های شیک و زیبا نمای هر اتاقی را چشم‌نواز می‌کند.
  • وجود حمام و سرویس بهداشتی ویژگی دیگر اتاق خواب مستر می‌باشد.
  • تخت‌خواب، میز پاتختی، کمد، دراور و میز کنسول آینه‌دار نیز لازمه اتاق خواب مستر می‌باشد.

مزایای اتاق مستر

از مزایای اتاق خواب مستر داشتن فضایی خصوصی و مستقل می‌باشد به طوری که تمام نیاز‌های شخصی افراد در اتاق مستر خود تأمین می‌شود، بنابراین برای دیگر اعضای خانواده مزاحمتی ایجاد نخواهد کرد.

چیدمان اتاق خواب مستر :

ایجاد فضای نشیمن

اگر فضای اتاق خواب شما بزرگ است و فضای آزاد زیادی در اختیار دارید می‌توانید یک فضای نشیمن را در اتاق مستر خود داشته باشید. با داشتن فضای نشیمن جذاب و صمیمی مستر روم شما به یک اتاق شیک زیبا و همه چیز تمام تبدیل می‌شود.

اهمیت نور در اتاق مستر

نورپردازی سقف و دیوار از مهم‌ترین المان‌های طراحی دکوراسیون محسوب می‌شود که هر فضایی را دگرگون می‌کند. بدون شک استفاده از لوسترها و آباژورهای شیک و لوکس زیبایی اتاق مستر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حضور گیاهان در اتاق مستر

گل و گیاه آرامش خاصی به محیط می‌بخشد، رنگ سبز گیاه آرامش‌بخش است.

پرده‌های بلند در اتاق خواب مستر

پرده المان بسیار مهمی در طراحی اتاق خواب مستر به شمار می‌رود، چون فضای اتاق مستر بزرگ است، پرده‌های بلند مناسب‌تر به نظر می‌رسد. سعی کنید رنگ پرده با رنگ مبل‌ها هارمونی داشته باشد، حتی جنس آن‌ها نیز باید شبیه هم باشد. این هارمونی رنگ‌ها و طرح‌ها محیط را بی‌اندازه دلچسب و چشم‌نواز می‌سازد.

کمد در اتاق مستر و یا کلوزت روم یا اتاق لباس در اتاق مستر 

کمد یک اصل جدانشدنی در اتاق خواب مستر می‌باشد، این اتاق فضایی خصوصی است و برای نگه‌داری وسایل شخصی وجود کمد در آن ضروری است. کمدی انتخاب کنید که با رنگ دیوار، رنگ پرده‌ها، رنگ مبلمان و … هارمونی داشته باشد. از آنجایکه اتاق خواب مستر یک فضای خصوصی است، وجود کلوزت روم در آن بسیار کاربردی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =